martie 14, 2009

CE ATITUDINE AI?

"Cel ce cerceteaza duhurile este Domnul" (Proverbe 16:2)

___Solomon a spus: "Toate caile omului sunt curate in ochii lui, dar cel ce cerceteaza duhurile este Domnul". Scriitoarea Isabel Wolseley spune: "Sunt o persoana ingaduitoare, care se intelege cu toata lumea. Dar lucrul acesta s-a schimbat cand am avut o disputa cu prietena mea! I-am spus ca eu am dreptate si i-am explicat de ce. De fapt si altii imi dadeau dreptate. Problema este ca nu m-am simtit mai bine .. m-am simtit mai rau. "Doamne", m-am rugat eu, "stii ca am avut dreptate, dar de ce ma simt atat de rau?" Am fiert cateva zile, apoi am primit raspunsul Sau: "Da, ai avut dreptate, dar ai avut atitudinea gresita". Am castigat o mica victorie intr-o diferenta de opinie, dar am pierdut taramul unei prietenii. Mi-am cerut iertare de la prietena mea. M-a iertat, iar relatia noastra s-a refacut. Acest incident s-a produs in urma cu cativa ani si stiti ceva? Nici nu-mi mai amintesc care a fost motivul acelei dispute. M-a consumat atat de mult atunci. Dar acum nu".
___Nu lasa ca nevoia ta de a "avea mereu dreptate" sa-ti fure posibilitatea de a arata bunatate si de a-L lasa pe Dumnezeu sa se ocupe de altii. Celor mai tari de cap dintre noi, Iacov le scrie: "Orice om sa fie grabnic la ascultare, incet la vorbire.." (Iacov 1:19). Trebuie sa-ti castigi dreptul de a vorbi si de a te implica in viata cuiva, iar aceasta cere timp. Pune-ti urmatoarea intrebare: "Care este scopul meu? Sa castig o disputa? Sa arat bine si sa par destept?" Aceasta este formula garantata pentru distrugerea unei relatii. Pavel scrie: "sa va innoiti in duhul mintii voastre" (Efeseni 4:23). Concluzie: cand acorzi atentie Duhului Sfant, El iti va spune cand ai nevoie de o schimbare a atitudinii.