august 30, 2009

CUM SĂ-L VEDEM PE DUMNEZEU ÎN SITUATIA NOASTRĂ

"Eu mă bucur de lucrul acesta" (Filipeni 1:18)
Cand Pavel a scris: "împrejurările în care mă găsesc, mai degrabă au lucrat la înaintarea Evangheliei" (Filipeni 1:12) el se găsea în închisoare, folosindu-se de această situatie pentru a le spune oamenilor de Dumnezeu. Si el continuă: "în toată curtea împărătească, si pretutindeni aiurea, toti stiu că sunt pus în lanturi din pricina lui Isus Hristos" (Filipeni 1:13). Apoi el arată că în toată perioada cat a fost închis "cei mai multi din frati, îmbărbătati de lanturile mele, au si mai multă îndrăzneală să vestească fără teamă Cuvantul lui Dumnezeu" (Filipeni 1:14). Chiar cand a aflat că unii predică Evanghelia pentru a-i face probleme, el a spus: "Ce ne pasă? Oricum: fie de ochii lumii, fie din toată inima, Hristos este propovăduit. Eu mă bucur de lucrul acesta" (Filipeni 1:18). Arestat pe nedrept, tratat cu răutate, cu un viitor nesigur, Pavel a căutat bratul lui Dumnezeu în orice situatie. De aceea a putut să spună în toate lucrurile "mă bucur de lucrul acesta". Ce perspectivă! Ce atitudine! Cu un veac în urmă, după un accident mortal dintr-o mină de cărbune, episcopul din Durham le-a spus îndoliatilor: "Este greu să întelegem de ce Dumnezeu a îngăduit să se întample un asemenea dezastru, dar noi stim si ne încredem în El că totul va fi bine. Am acasă un vechi semn de carte din mătase pe care mi l-a dăruit mama mea. Cand mă uit pe partea rea, nu văd nimic altceva decat niste fire încalcite .. pare a fi o mare greseală. S-ar putea crede că l-a făcut cineva care habar nu avea ce face. Dar cand îl întorc si mă uit la partea bună, văd brodate foarte frumos cuvintele DUMNEZEU E DRAGOSTE. Astăzi ne uităm la acest eveniment din perspectiva gresită, într-o zi, îl vom vedea dintr-un alt unghi si vom întelege". Cand începem să-L vedem pe Dumnezeu în situatia noastră, putem spune "mă bucur pentru lucrul acesta".