ianuarie 28, 2013

STAI LANGA DUMNEZEU


“De alta parte, stim ca toate lucrurile lucreaza împreuna spre binele celor ce iubesc pe Dumnezeu, si anume, spre binele celor ce sunt chemati dupa planul Sau.” [Romani 8:28]

Cand Wayne Kraiss, presedintele Colegiului Southern din California, si-a început slujirea sa ca pastor în Wheaton, Illinois, a vizitat o noua membra a bisericii care tocmai emigrase în SUA, venind din Europa. Dupa ce a petrecut un timp în familia ei, a descoperit ca aceasta sora avea multe probleme si era foarte bolnava. În rugaciunea pe care a facut-o la sfarsitul întalnirii, pastorul a marturisit lui Dumnezeu toate aceste dureri, dar fara a avea speranta si nici o nadejde de schimbare a acestor conditii.
Urmarindu-i rugaciunea si expresia fetei, acea sora i-a spus înainte de plecare: „În copilarie cand locuiam cu parintii mei în Germania, am întrebat-o într-o zi pe mama mea: „Ce înseaamna ca toate lucrurile lucreaza împreuna spre bine?”

Mama tocmai facea un cozonac si în loc sa-mi dea un raspuns întrebarii mele mi-a întins o ligurita de bicarbonat de sodiu. Atunci cand l-am gustat, a fost oribil! Pentru ca nu întelesesem de ce mama mi-a dat sa încerc ceva ce avea un gust atat de rau, am întrebat-o: De ce a facut asta? Ea mi-a zis: „Asa ti-am raspuns întrebarii tale!” „Am vrut prin aceasta lectie sa nu uiti niciodata ce înseamna: „toate lucrurile lucreaza împreuna spre bine!” Multe lucruri luate singure, spunea ea, nu au un gust placut. Dar cand sunt amestecate împreuna cu alte ingrediente si-s coapte în cuptor, produc cel mai delicios cozonac. Bicarbonatul de sodiu, sigur a fost oribil. Amestecat însa în coca cozonacului totdeuna este delicios. Si credinta priveste viata în acelasi mod: nu se uita la particularitati, ci evalueaza viata ca un întreg!