aprilie 29, 2008

LIDERUL EXEMPLAR (2)

"Am o mare încredere in voi. Am tot dreptul sa mâ laud cu voi. Sunt plin de mângâiere, imi saltă inima de bucurie in toate necazurile noastre." (2 Corinteni 7:4)

. Pentru cel mai bun exemplu de lider, luati-l pe apostolul Pavel. El le spunea deseori crestinilor neexperimentati si deseori tulburati din Corint: "Am o mare încredere în voi. Am tot drep­tul să mă laud cu voi.. În toate necazurile noastre." Goethe a spus: "Corectia face multe, dar încu­rajare face si mai multe". În ciuda imaturitătii lor si a "luptelor si temerilor" Pavel era cel mai mare sustinător al lor. Stia cum să mângâie si cum să corecteze, cum să încurajeze si cum să modeleze - trăsăturile de căpătâi ale unui lider.
. Asadar, ce înseamnă să fii un bun lider? Liderii buni: a) sunt consecventi; ei dau un exem­plu prin faptul că "merg pe cale", asa că toată lumea stie că ce se aude jos este mai întâi practi­cat sus; b) îsi exprimă în mod constant aprecierea, constientizând nevoia oamenilor de-a sti că sunt o parte importantă a echipei; c) ascultă mereu sugestiile, opiniile, temerile si ideile fără prejudecăti si fără a fi dezarmant pentru ceilalti. Autoarea Betty Bender a spus: "Este o greseală să te înconjori de oameni ca tine. Aruncă acest confort uzat – înlocuieste-l cu o echipă de oameni diferiti si plini de imaginatie. Apoi vei vedea cum erup ideile!"; d) nu te uita la oameni ca la niste statistici; Mary Kay Ash a spus: "P&P nu înseamnă doar profit si pierderi ci si persoane si pretuire"; e) explică de ce le place ca lucrurile să fie făcute într-un fel anume, fiindcă te scutesc de greselile si resenti­mentul care poate proveni din dorinta punerii la punct. Clarence Francis a spus: "Poti cumpăra tim­pul cuiva, prezenta lui fizică într-un anume loc si până si abilitătile sale. Dar nu poti cumpăra entuziasmul ..loialitatea.. si devotamentul.. acestea trebuie câstigate".