august 03, 2008

OCAZII DE A CREȘTE ÎN HAR

"..imbracati-va cu dragostea, care este legatura desavarsirii" (Coloseni 3:14)

___O bunica care isi sarbatorea nunta de aur isi impartasi secretul unei casnicii atat de lungi: „In ziua in care m-am casatorit, m-am hotarat sa fac o lista cu 10 din greselile sotului meu, pe care sa le trec cu vederea de dragul casniciei noastre. Nu am reusit sa trec pe lista niciuna. De fiecare data cand sotul meu facea ceva ce nu-mi placea, imi spuneam: "Norocul lui ca este una din cele 10!"" A fost o femeie inteleapta!
___Intimitatea fizica va poate aduce aproape, dar cresterea in har va pastreaza aproape! Iata o idee care iti poate face casnicia sa reziste mult. Cand partenerul tau te supara, in loc sa-i raspunzi prin cuvinte pline de manie (sau printr-o liniste plina de manie), opreste-te si adu-ti aminte ca este un prilej de a "creste in har". Si nu te ingrijora daca data trecuta nu te-ai descurcat prea bine; vei mai avea ocazii; poate chiar inainte de a se sfarsi ziua de azi. Si le vei tot avea. Prilejuri de a fi amabil, prilejuri de a ierta, prilejuri de a-ti pune partenerul pe primul loc.
___Inrameaza aceste cuvinte si pune-le pe perete: "..imbracati-va cu o inima plina de indurare, cu bunatate, cu smerenie, cu blandete, cu indelunga rabdare. Ingaduiti-va unii pe altii, si, daca unul are pricina sa se planga de altul, iertati-va unul pe altul. Cum v-a iertat Hristos, asa iertati-va si voi. Dar mai presus de toate acestea, imbracati-va cu dragostea, care este legatura desavarsirii. Pacea lui Hristos, la care ati fost chemati, ca sa alcatuiti un singur trup, sa stapaneasca in inimile voastre, si fiti recunoscatori" (Coloseni 3:12-15).