iulie 10, 2009

EXPRIMĂ-ȚI MULȚUMIREA!

"Sa aducem totdeauna lui Dumnezeu o jertfa de lauda, adica, rodul buzelor care marturisesc Numele Lui" (Evrei 13:15)

La o conferinta pe tema Femeile credintei, 150 de persoane au ramas fara locuri, asa ca organizatorii au adus scaune mai inguste. Fiecare a avut un scaun, dar conditiile pentru cei din auditoriu nu erau prielnice si nimeni nu era multumit. Directorul a rugat-o pe invitata care urma sa vorbeasca, Jony Eareckson Tada, sa-l ajute sa linisteasca multimea. Un accident de scufundare produs in copilarie a facut-o pe Joni sa paralizeze si a tintuit-o intr-un scaun cu rotile. Cand organizatorii au urcat-o pe podium, ea s-a adresat audientei: "imi dau seama ca unora dintre voi nu le plac scaunele pe care s-au asezat. Ei bine, nici mie nu-mi place! Dar am o mie de prieteni handicapati care ar face bucurosi schimb cu dumneavoastra!" Numaidecat in sala s-a lasat tacerea si nemultumirile au incetat.
Cand Pavel il pregatea pe Timotei, el a spus: "intareste-te in harul care este in Hristos Isus" (2 Timotei 2:1), iar multumirea vine in urma harului. Biblia spune: "Sa aducem totdeauna [nu doar atunci cand ai tu chef!] lui Dumnezeu o jertfa de lauda, adica, rodul buzelor care marturisesc Numele Lui" (Evrei 13:15). Dupa ce comentatorul biblic Matthew Henry a fost acostat si jefuit, el a scris in jurnalul sau, "Vreau mai intai sa fiu multumitor pentru ca am fost jefuit, in al doilea rand ca desi mi-au luat geanta, nu mi-au luat viata, in al treilea rand ca desi mi-au luat tot ce am avut, nu a fost mare lucru si in al patrulea rand ca eu am fost cel jefuit si nu eu am comis jaful". Daca te lupti sa gasesti ceva pentru care sa fii multumitor astazi, iata un motiv foarte bun: "Laudati pe Domnul, caci este bun, caci in veac tine indurarea Lui!" (Psalmul 118:29).