“Iata i
s-a îngâmfat sufletul, nu este fara prihana în el; dar cel neprihanit va trai
prin credinta lui.” [Habacuc 2:4]
Cred ca va aduceti aminte ca în urma cu
numai câtiva ani, întâlneam peste tot reclame precum: „Dati copiilor ciocolata!”
„Consumati Coca Cola!”Scopul acestora era cresterea vânzarilor. Aceste reclame
si-au atins scopul pentru ca vânzarile pentru produsele prezentate au crescut
cu aproape 60%. Din anii 70, reclamele au intrat si pe terenurile sportive,
având un îndemn si mai persuasiv: „Ciocolata este cea mai buna alegere, mergi
si cumpara acest produs!” Astazi însa, reclamele ne coplesesc. Spre deosebire de
anii trecuti, acestea apeleaza acum la cele mai adânci sentimente si trairi
umane. Suntem îndemnati sa cumparam anumite produse pentru ca în felul acesta
facem economie sau primim ceva gratis. Sau daca cumparam anumite produse, vom
deveni mai buni si mai puternici fara a schimba ceva din comportamentul nostru.
Un institut de cercetare a marketingului, a inventariat aproape 9.000 de
afirmatii folosite pentru reclame ce urmareau de la spalarea creierului, pâna
la determinare spirituala.
Într-o lume în care suntem atât de
influentati în decizii, trebuie sa descoperim care sunt adevaratele valori,
pentru ca sa putem lua decizii întelepte. Hotarâti-va sa cumparati sau sa
împliniti doar lucrurile pe care le-ati descoperit ca merita; si nu ve-ti fi
înselati niciodata!