august 26, 2009

NU ÎNCERCA SÃ TE RÃZBUNI!

"Dumnezeu dã astãzi pe vrãjmasul tãu in mainile tale" (1 Samuel 26:8)

Cand David a avut ocazia sã se rãzbune dupã ce Saul a încercat sã-l omoare, tot ceea ce a fãcut a fost sã taie un colt din haina lui Saul. Mai tarziu, în timp ce Saul dormea, oamenii lui David au spus: "Dumnezeu dã astãzi pe vrãjmasul tãu în mainile tale". David a refuzat din nou. Mai tarziu, el i-a spus lui Saul: "Domnul te dãduse azi în mainile mele, si eu n-am vrut sã pun mana pe unsul Domnului" (vs. 23). David nu a vãzut în Saul un vrãjmas, ci l-a vãzut pe Saul unsul Domnului; proprietatea lui Dumnezeu. Max Lucado scrie: "Un rottweiler l-a atacat pe cãtelusul nostru într-un adãpost pentru animale, lãsandu-l cu rãni si cu o ureche bleaga, l-am scris proprietarului îndemnan-du-l sã-l eutanasieze pe rottweiler. Dar cand i-am arãtat scrisoarea proprietarei adãpostului, ea m-a implorat sã mã mai gandesc. "Ce a fãcut cainele a fost oribil, dar încã îl mai dresez si încã nu am terminat". Dumnezeu va spune acelasi lucru despre o persoanã care te-a atacat. "Ce a fãcut este impardonabil, dar încã nu am terminat ce am avut de fãcut cu el".
Încã tii evidenta celor care te-au rãnit? Nu o mai tine! Dumnezeu a spus: "nu vã rãzbunati singuri; ci lãsati sã se rãzbune mania lui Dumnezeu; cãci este scris: "Rãzbunarea este a Mea; Eu voi rãsplãti" (Romani 12:19). Cãutand rãzbunarea, tu spui: "Doamne, nu te ocupi de situatie cum trebuie, nu-i pedepsesti suficient, nu Te misti suficient de repede". Dick Innes a spus: "A fi rãnit fãrã sã ierti, zdrobit fãrã sã devii mai iubitor, sã suferi fãrã sã devii mai sensibil face ca suferinta sã fie lipsitã de sens, zadarnicã, o pierdere tragicã, cea mai mare pierdere dintre toate". Fã din Domnul Isus exemplul tãu: "Cand era batjocorit, nu rãspundea cu batjocuri; si, cand era chinuit, nu ameninta, ci Se supunea dreptului Judecãtor" (1 Petru 2:23).