mai 05, 2008

NAȚIUNEA NOASTRĂ ARE NEVOIE DE TREZIRE

"..au venit si si-au mărturisit păcatele lor.." (Neemia 9:2)

. Max Lucado scrie: "La auzul că Ierusalimul zace în ruină, Neemia s-a rugat: "..mărtur­isind păcatele copiilor lui Israel, păcatele făcute de noi împotriva Ta" (Neemia 1:6). Cel mai puter­nic om din tară spune că înainte de a trece la reconstruire, trebuie să se pocăiască. Ce tablou! Multimi de oameni care petrec ore în sir de rugăciune; fără a invoca scuze sau a avea cereri, ci făcând mărturisiri. Îti poti imagina sefii guvernului, ai industriei, ai justitiei, ai divertismentului si educatiei făcând asa ceva? S-ar putea întâmpla asa ceva? Da, dacă începem cu noi. "Dacă poporul Meu .. se va smeri, se va ruga, si va căuta Fata Mea, si se va abate de căile lui rele .. voi tămă­dui tara" (2 Cronici 7:14). Poporul se schimbă când oamenii lui Dumnezeu se schimbă. Strigăm sus si tare când este vorba de ceea ce nu este bine în tară, dar tăcem când vine vorba despre răul din noi. Ne simtim aidoma omului de la întâlnirea de rugăciune care s-a rugat "Doamne, îti multumesc că există oameni ca mine în tara aceasta. Cel din colt vrea bogătie, eu nu. Prostituata de la coltul străzii are SIDA, eu nu am. Betivul de la bar doreste alcool, eu nu doresc". Lângă el se află un om zdrobit care sopteste smerit: "Doamne, asemenea fratelui cu averea, si eu sunt dependent de harul tău. Asemenea surorii mele care are SIDA, si eu sunt infectat cu greseli. Asemenea prietenului meu care are nevoie de alcool, eu am nevoie de ceva care să-mi aline durerea. Ai milă de mine, păcă­tosul". După ce a spus o astfel de pildă, Domnul Isus a spus: "Eu vă spun că mai degrabă omul acesta s-a coborât acasă socotit neprihănit decât celălalt" (Luca 18:14). Aroganta arată cu degetul pe altii. Smerenia arată cu degetul spre sine si recunoaste că are nevoie de trezire si că trebuie să înceapă cu mine".