decembrie 07, 2008

CÂND DUȘMANUL ÎȚI ESTE PRIETEN

"Prietene, ce ai venit sa faci, fa!" (Matei 26:50)

___Nu exista durere mai mare ca atunci cand esti tradat. Si nici unul dintre noi nu este scutit. Psalmistul se tanguia: "Chiar si acela cu care traiam in pace, in care imi puneam increderea .. ridica si ei calcaiul impotriva mea" (Psalmul 41:9). Adevarul este ca Dumnezeu ingaduie anumiti oameni in viata noastra pentru a-Si facilita scopurile – chiar si oameni ca Iuda, pe care Isus l-a numit "prieten" si i-a spus: "Ce ai venit sa faci, fa!" Inainte de a fi tradat, Domnul Isus le-a spus ucenicilor Sai: "Cel ce mananca paine cu Mine a ridicat calcaiul impotriva Mea" (Ioan 13:18). El si-ar fi putut implini destinul fara Ioan, ucenicul pe care il iubea sau fara nestavilitul Petru care era mereu gata sa Ii ia apararea. Dar sarutul lui Iuda in semn de tradare a fost ceea ce I-a grabit destinul. Asa ca nu poti evita de fiecare data sa nu fii ranit. Dar Dumnezeu iti poate da harul sa reevaluezi situatia si sa-ti dai seama ca persoana despre care ai crezut ca este dusmanul tau este un prieten deghizat. Dumnezeu nu va ingadui niciodata ca planurile Lui pentru noi sa fie sabotate de faptele altcuiva. Cand te afli sub scutul Sau protector El va ingadui acelor Iuda sa se apropie, dar nu foarte tare. Fiind copil al lui Dumnezeu, scopurile Lui stabilesc cat rau iti pot pricinui altii. Odata ce ai inteles lucrul acesta, se va diminua frica ce te impiedica sa te implici dupa ce te-ai ars. Psalmistul a spus: "Este spre binele meu ca m-ai smerit, ca sa invat oranduirile Tale" (Psalmul 119:71). Lui Dumnezeu Ii place sa transforme lucrurile negative in lucruri pozitive. Si de vreme ce nimanui nu-i place sa sufere, El ne aduce la niveluri de intelegere pe care, daca am fi lasati de capul nostru, nu le-am atinge niciodata.