august 01, 2009

SĂ-L VEZI PE ISUS ÎN SUBALTERNUL TĂU

"Mie mi le-ati facut" (Matei 25:40)


Un pastor era pe o strada din Philadelphia S.U.A. si a observat ca un cersetor se indreapta spre el. Era murdar, iar barba ii era incalcita cu mancare uscata. Tinea in mana o cana cu cafea, iar marginea ei era murdara. Clatinandu-se, vagabondul a exclamat: "Hei, conasule. Vrei niste cafea de la mine?" Pastorul nu dorea, dar s-a gandit ca este ceea ce trebuie sa faca, asa ca a raspuns: "Sigur, iau o inghititura". Cand i-a inapoiat cana, i-a spus: "Ai fost foarte generos ca mi-ai dat din cafeaua dumitale". Uitandu-se la el, vagabondul a raspuns: "Pai azi a fost foarte buna cafeaua si m-am gandit ca daca Dumnezeu iti da ceva atat de bun, trebuie sa imparti cu altii!"

Pastorul a continuat: "Am crezut ca este ceva regizat si ca o sa ma coste ceva bani. Asa ca l-am intrebat: "Pot sa fac ceva pentru dumneata?" Omul a raspuns: "Da, ai putea sa ma imbratisezi!" (Ca sa fiu sincer, speram sa fie varianta cu bani!) M-a imbratisat si dintr-odata mi-am dat seama ca nu vrea sa-mi mai dea drumul! Lumea trecea si se uita la mine. Eu stateam acolo, cu imbracamintea de pastor pe mine, imbratisand un vagabond murdar! Eram jenat. Apoi putin cate putin, jena mea s-a schimbat in uimire. Am auzit un glas care rasuna din culoarul timpului spunand: "cand am fost flamand, mi-ati dat sa mananc? Cand am fost gol m-ati imbracat? Cand am fost bolnav, M-ati ingrijit?" Eu am fost vagabondul pe care l-ai intalnit pe strada.. m-ai imbratisat? "Caci daca ai facut-o, pentru Mine ai facut-o".