ianuarie 14, 2014

ROAGA-L PE DUMNEZEU SA-TI CURATEASCA INIMA

“Vocea celui ce striga in pustie: Pregatiti calea Domnului, neteziti-I cararile.” [Luca 3:4]

        Vocea celui ce striga in pustie cerea o cale pregatita pentru Domnul, o cale prin pustie. Eu voi fi atent la ceea ce striga Invatatorul si ii voi pregati o cale in inima mea, netezita, prin mila, in desertul firii mele. Cele patru porunci din Isaia 40, din care se inspira textul de astazi (vers.3) trebuie sa beneficieze de atentia mea serioasa: “orice vale sa fie inaltata” (vers.4). gandurile josnice si injositoare trebuiesc parasite, indoiala si disperarea trebuiesc indepartate, iar placerile si inaltarea de sine trebuiesc lepadate. Peste vaile adanci trebuiesc inaltate drumuri glorioase. “Orice munte si deal sa fie plecate” (vers.4). Mandria si increderea in sine trebuiesc nivelate pentru ca sa se pregateasca un drum pentru Regele Regilor. Dragostea divina nu poate fi acordata niciodata pacatosilor mandri si incapatanati. Domnul ii respecta pe cei umili si ii viziteaza pe cei cu inima ranita, dar cel mandru este o uraciune in fata Lui. Suflete, cere-I cu lacrimi Duhului Sfant sa te ajute sa respecti voia Sa. “Coastele sa se prefaca in campii” (vers.4). Inima nestatornica trebuie sa croiasca o carare hotarata pentru Dumnezeu, pe care sa umble sfintenia. Oamenii nestatornici sunt straini de adevarul lui Dumnezeu. Suflete, ai grija sa fii cinstit si drept in toate lucrurile sub privirea atotstiutoare a lui Dumnezeu. “Stramtorile (sa se prefaca in) valcele” (vers.4). Stancile pacatului trebuie indepartate, iar cartelile si nemultumirea smulse din radacini. Un Oaspete atat de important nu trebuie sa paseasca pe drumuri pline de maracini si pietre cand vine sa-si onoreze alesii cu tovarasia Sa.

O, fie ca in ziua aceasta inima sa-mi fie o cale netezita pentru Domnul, astfel incat El sa faca o cercetare amanuntita in toate colturile inimii mele, de la inceputul anului pana la sfarsit.