aprilie 29, 2014

IN UMBRA STICLEI (2)

“Vinul este batjocoritor, bauturile tari sunt galagioase; oricine se imbata cu ele nu este intelept.” [Proverbe 20:1]
Betivul continua discursul sa: “Am avut si eu un camin, pe al carui altar ardea o flacara vie si inaintea caruia ii serveam; dar eu am indepartat focul sfant, si in locul lui a inceput sa domneasca intunericul si pustietatea. Am avut ambitii si aspiratii care se inaltau atat de sus ca si steaua diminetii; dar le-am nimicit, le-am faramitat, si in cele din urma le-am inabusit cu totul pentru a nu mai fi torturat de strigatl lor. Astazi sunt un barbat fara sotie, un tata fara copii, un vagabond fara casa, un om in care  a murit orice impuls bun – totul a fost inghitit de acest fluviu al alcoolului.
Vagabondul inceta de a mai vorbi. Paharul ii cazu printre degetele tremurande si se sparse. Cand mica grupa de langa tejghea isi ridica ochii de la cioburile paharului, vagabondul era plecat.
Ca el sunt milioane care stau in umbra sticlei si care ar putea da marturii asemanatoare. Umbra sticlei este umbra vaii mortii. Din intunecimea adancurilor ei vin vesti de nenorocire si mizerie de negrait, desfrau, varsari de sange, boli si atatea rele. Unde intra alcoolul in casa, intra si saracia. El este jertfitorul barbatului si teroarea femeii. Sa ne lasam atentionati si sa atentionam si pe altii.