martie 10, 2014

DIVORT = DISTRUGERE

“Caci urasc despartirea in casatorie, zice Domnul, Dumnezeul lui Israel...” [Maleahi 2:16]

            In trenul cu care calatoream era mare aglomeratie. Coridorul vagonului era ticsit de oameni si bagaje. O fetita incerca sa-si faca loc spre usa. Mi se parea o incercare aproape zadarnica.

-      Vrei sa cobori si tu? O intreba cineva.

-      Nu, eu nu cobor la urmatoarea statie.

-      Ai fost in vizita la bunici?

-      Nu, l-am vizitat pe tata, pe primul meu tata, si acum ma intorc la mama si la al doilea tata, zise fetita cu o umbra de durere in glas.

Sinceritatea si sensibilitatea acelei fetite mi-au dat de gandit. Divortul inseamna intotdeauna distrugerea unei familii. Copiii sufera prin pierderea tatalui sau a mamei si adesea a mediului cunoscut de ei. Pentru copii, ranile se aduna cat un munte, insotite adesea de amaraciune si disperare. Va reusi oare fetita din tren – si ca ea multi alti copii – sa se strecoare prin viata fara sprijinul unui adevarat camin? Regele englez, George al V-lea, spunea: “Temeliile gloriei nationale se pun in caminele oamenilor si raman nezdruncinate atata vreme cat viata de familie este puternica si curata.” Sa luam seama la marele pericol al divortului!