iunie 24, 2008

PÂNĂ ACUM TOTUL ESTE BINE (3)

"Cand eram copil.." (1 Corinteni 13:11)

___Un bine cunoscut invatator intr-ale Bibliei spune: "in calitate de proaspat crestin .. am incercat sa devin ceea ce erau toti crestinii .. am crezut ca au ajuns la un nivel de sfintenie care parea sa ma ocoleasca. Ii admiram pe acei "eroi ai credintei" ale caror marturii inflorite atarnau deasupra tavanului asemeni aburului care se formeaza la dus. Pareau atat de schimbati, atat de siguri, atat de stabili.. credeam ca dragostea lui Dumnezeu era daruita pe baza unui sistem al meritelor. Daca ma comportam bine intr-o zi, Dumnezeu ma iubea, daca dadeam gres, nu ma mai iubea. Ce cursa de slalom! .. nu mi-am dat seama ca un om nascut din nou trebuie sa creasca si sa se dezvolte in maturitate. M-am asteptat la o metamorfoza imediata, plina de putere, care vine la pachet, care sa ma transforme in .. perfectiune." Te simti si tu la fel? De parca ceva nu este in ordine la tine fiindca se pare ca nu reusesti sa te ridici niciodata la un anumit standard?
___Pavel spune: "Cand eram copil .. gandeam ca un copil; cand m-am facut om mare, am lepadat ce era copilaresc." Fiecare "om mare" incepe ca un copil care are nevoie de timp si pregatire pentru a ajunge adult. Reparatiile rapide, neprihanirea prin fapte te vor face sa incerci sa-i impresionezi pe altii cu un fals simt al sfinteniei. Te vor impiedica sa fii cinstit cu Dumnezeu si te vor face sa crezi ca trebuie sa fii "mult mai sus" pentru "varsta ta spirituala". Mai tii minte cand erai copil si te incaltai cu pantofii cu toc ai mamei tale sau cu ghetele tatalui tau? Oricat de mult iti doreai, acei papuci nu-ti erau buni. Asta nu insemna ca ceva nu este in regula la tine, ci ca erai exact unde trebuia sa fii pentru varsta ta. La fel este si in umblarea ta cu Dumnezeu. Important este sa-I lasi timp sa te maturizeze.