februarie 24, 2009

AMNEZIE FINANCIARĂ

"Adu-ti aminte de Domnul, Dumnezeul tau, caci El iti va da putere sa le castigi" (Deuteronom 8:18)

___Poate avea Dumnezeu incredere in tine in privinta banilor? Ai curajul sa-I multumesti public pentru ce ti-a dat? Ai remarcat vreodata cum unii dintre noi care L-am laudat cand aveam foarte putin am devenit dintr-odata "increzuti" cand am inceput sa prosperam? Il chemam pe Dumnezeu cand dam de greu, dar cand suntem inapoi pe picioare, incetam sa ne mai numaram binecuvantarile si incepem sa ne numaram banii. Ce s-a intamplat? Am devenit atat de ingamfati incat suntem reticenti fata de pomenirea Numelui lui Isus cand vorbim de binecuvantari! Amnezia financiara a lui Israel nu era nimic nou; asta se intampla odata ce incepi sa crezi ca "taria mea si puterea mainii mele mi-au castigat aceste bogatii" (Deuteronom 8:17).
___Nu deveni niciodata atat de orbit de succes incat sa uiti sursa tuturor lucrurilor pe care le ai si ai grija sa nu te lasi prins atat de tare de binecuvantari incat nu mai reusesti sa Il recunosti pe Cel care te-a binecuvantat. Dumnezeu le-a spus iudeilor: "Vezi sa nu uiti pe Domnul, Dumnezeul tau .. Cand vei manca si te vei satura, cand vei zidi si vei locui in case frumoase .. cand vei vedea .. marindu-ti-se argintul si aurul, si crescandu-ti tot ce ai, ia seama sa nu .. uiti pe Domnul, Dumnezeul tau care te-a scos din .. din casa robiei" (Deuteronom 8:11-14). Dumnezeu nu condamna succesul El condamna aroganta! Cand ai foarte putin si dintr-odata intri in Tara Promisa este usor sa uiti de unde ai plecat. Cateva mese bogate, un costum de firma si o casa "in cartierul potrivit" te pot face sa uiti de necazurile de ieri! Dumnezeu a trebuit sa le aminteasca tot mereu Iudeilor sa nu piarda din vedere bunatatea Lui fata de ei. Acelasi lucru ni se aplica si noua "Adu-ti aminte de Domnul .. iti va da putere sa le castigi .. Veti peri ca si neamurile pe care le-a pierdut Domnul dinaintea voastra, pentru ca nu veti asculta glasul Domnului, Dumnezeului vostru" (Deuteronom 8:18-20). Concluzie - nu ai nimic ce sa nu-ti fi dat Dumnezeu!