aprilie 02, 2009

ÎNCREDE-TE ÎN DUMNEZEU ÎN ÎNTUNERIC (1)

"Daca Domnul este cu noi, pentru ce ni s-au intamplat toate aceste lucruri?" (Judecatori 6:13)
___Acum o suta de ani, tesatoriile de textile din Germania aveau incaperi speciale dedicate fabricarii celor mai fine dantele. Fiecare incapere era intunecata, exceptie facand lumina care patrundea printr-o mica fereastra si cadea pe ceea ce lucra tesatorul. Si aceasta pentru ca dantela este mai frumoasa cand tesatorul sta in intuneric si lucratura lui sta in lumina. De obicei, scopurile lui Dumnezeu se descopera, iar puterea Lui se manifesta in cele mai intunecate experiente ale noastre cand, ca in cazul lui Ghedeon, te intrebi: "Daca Domnul este cu noi, pentru ce ni s-au intamplat toate aceste lucruri?" Cand nu pare sa existe niciun motiv sau ratiune, promisiunea lui Dumnezeu este astfel: "iti voi da vistierii ascunse, bogatii ingropate, ca sa stii ca Eu Sunt Domnul care te chem pe nume" (Isaia 45:3).
___Oricine poate fi credincios in vremuri bune, dar pentru a sta "noaptea in Casa Domnului" (Psalmul 134:1) este nevoie de adevarata dedicare. George Matheson a scris: "Voi ramane eu in Casa Domnului noaptea.. Il voi iubi eu pentru ceea ce este El.. stiu eu sa nu doresc darul, ci Datatorul? Cand pot sa raman in intunericul noptii si sa-L laud.. L-am acceptat pentru ceea ce este El". Cand Israelitii s-au confruntat cu cea mai mare provocare a lor, Marea Rosie, Biblia spune: "Domnul a pus marea in miscare printr-un vant dinspre rasarit, care a suflat cu putere toata noaptea" (Exod 14:21). Fii incurajat, Dumnezeu lucreaza, chiar daca tu nu poti sa-L vezi.
___La urma urmelor, cum poate Dumnezeu sa ne "insufle cantari de veselie noaptea" (Iov 35:10) daca soarele straluceste mereu? Domnul Isus a spus: "Ce va spun Eu la intuneric, voi sa spuneti la lumina" (Matei 10:27). In locurile intunecate ale vietii, Dumnezeu ne impartaseste lucruri care te intaresc si ii incurajeaza pe cei din jurul tau.