decembrie 21, 2009

VEDERE ÎN ÎNTUNERIC (1)

"Cine dintre voi se teme de Domnul,.. si umbla in intuneric?" (Isaia 50:10)


Dumnezeu ne promite pace, dar nu ne promite o calatorie linistita sau imunitate fata de problemele vietii. Biblia spune ca e posibil sa "te temi de Domnul si totusi sa umbli in intuneric". Sa ne uitam in Biblie: a) Iov a avut o viata exemplara si totusi a pierdut tot ce avea. Necajit si uimit, el a strigat: "Mi-a taiat orice iesire, si nu pot trece; a raspandit intuneric "pe cararile mele" (Iov 19:8); b) Ieremia, dupa ce a predicat unui popor razvratit care l-a batut si l-a trimis la inchisoare, a spus: "O mare.. de mi-ar fi ochii un izvor de lacrimi, as plange zi si noapte pe mortii fiicei poporului meu!" (Ieremia 9:1); c) Pavel a suferit atat de mult incat " nu mai trageam nadejde de viata" (2 Corinteni 1:8).
Credinta este ca pelicula de film. Se reveleaza in intuneric. Intunericul ne face sa ne sprijinim pe Dumnezeu asa cum nu am face-o in mod normal. Adevarul este ca daca credinta noastra nu ar fi incercata niciodata, nu am fi motivati sa-L urmam pe Dumnezeu si sa ne apropiem de El. Edward Mote a scris: "Cand intunericul pare sa-I ascunda fata, ma odihnesc in harul Sau mereu acelasi. Cand totul in jurul meu se prabuseste, El este toata nadejdea si statornicia mea. Pe Hristos, stanca cea tare ma sprijin, caci orice alt sol este in nisip miscator". Este usor sa-L lauzi pe Dumnezeu cand esti sanastos si cand facturile iti sunt platite. Doar cand lumina devine brusc intuneric iti dai seama ce este credinta si in ce ti-ai pus cu adevarat increderea. In astfel de perioade ne putem dezvolta vederea in intuneric!