februarie 22, 2010

CÂȘTIGĂ-ȚI COPIII PENTRU HRISTOS

"Toti anii tăi vor fi ucenici ai Domnului" (Isaia 54:13)


La inceputul anilor 1800, educatorul elvetian Johann Pestalozzi a scris: "Cea mai bună metodă prin care un copil poate invăta despre Dumnezeu este să cunoască un crestin. Cea mai bună metodă prin care el poate invăta despre puterea rugăciunii este să trăiască cu părinti care se roagă". Stiai că, statistic vorbind, 85% din copiii crescuti astfel dezvoltă o credintă personală puternică in Hristos inainte de a atinge vârsta de treisprezece ani?
In acest moment se ridică anumite intrebări, cum ar fi: a) "Sunt eu responsabil de alegerile copilului meu?" In ultimă instantă, nu, dar in mod potential, da! Dacă doresti să determini sănătatea spirituală a familiei tale, mai intâi cercetează-ti inima, viziunea, auzul si pofta; b) "Dar copiii mei sunt deja mari; nu este prea târziu?" Nu, căci numele lui Dumnezeu este "Răscumpărătorul". El iti mai poate da o sansă. Pocăieste-te si dăruieste-ti viata lui Hristos, astfel ciclurile de esecuri ale generatiilor este frânt si Dumnezeu este readus in peisaj; c) "Dar dacă imi e teamă să aduc pe lume un copil in acest univers rău?" Aici este esenta, fiii lumini sunt cei care imping inapoi intunericul, in loc să reactionezi din teamă si egoism, câstigă-ti familia pentru Hristos si foloseste-o pentru a avea impact in lume. "Prin credintă Noe, când a fost instiintat de Dumnezeu despre lucruri care incă nu se vedeau, si, plin de o teamă sfântă, a făcut un chivot ca să-si scape casa; prin ea, el a osândit lumea, si a ajuns mostenitor al neprihănirii care se capătă prin credintă" (Evrei 11:7); d) "Dar cum pot eu concura cu influentele negative din jurul meu"? Toată studiile confirmă faptul că tu, părintele, ai cea mai mare influentă; mai mare decât prietenii, scoala sau mas media - in determinarea caracterului si directiei copilului tău.