februarie 15, 2011

TRAIESTE CA SI RUT

"Rut a răspuns: "Nu sta de mine să te las, si să mă întorc de la tine! Încotro vei merge tu voi merge si eu, unde vei locui tu, voi locui si eu; poporul tău va fi poporul meu, si Dumnezeul tău va fi Dumnezeul meu; unde vei muri tu, voi muri si eu, si voi fi îngropată acolo. Facă-mi Domnul ce o vrea, dar nimic nu mă va despărti de tine decât moartea!" [Rut 1:16-17]

Când mă gândesc la Rut, mă întreb: dar oare de ce a iubit-o Dumnezeu pe Rut, o femeie străină de poporul Lui? De ce? Pentru că Rut avea o calitate: ea iubea neconditionat si chiar de nu avea nici un avantaj, că o slujea pe Naomi - soacra ei si-l urma pe Dumnezeul lui Israel, ea a ales totusi să-i rămână credinciosă Lui.
Rut era o femeie modestă, fără pretentii, ea si-a înteles statutul, l-a acceptat si nu a venit cu nasul pe sus în tara lui Dumnezeu. Ea nu era femeia care-si împrumuta bucata de pâine, ci era femeia care si-o câstiga muncind cinstit cu mâinile ei. A văzut un câmp unde ar fi putut lucra si de dimineata până seara asta făcea, culegea grâul rămas în spatele culegătorilor.
Întelegem prin asta că Rut nu căuta pozitiile din fată, locul de unde ar fi atras atentia, ea lucra în spatele oamenilor, era pusă în umbră, se apleca si se ridica si tot asa de dimineata până seara si... desi era obositoare munca ei, ea o făcea cântând… cu bucurie.
Cu totii să învătăm de la Rut… : că înaintea lui Dumnezeu trebuie să ne plecăm, trebuie să trăim cu sinceritate si reverentă, altfel ambitiile si încăpătânările noastre vor opri ca binecuvântările lui Dumnezeu să se răsfrângă în vietile noastre. Asa este în viată, trebuie să te pleci, să trăiesti smerit, să accepti că trebuie să-ti tii gura închisă, să muncesti cu devotament si să astepti ca faptele tale să vorbească despre caracterul tău.
Dar oare mai găseste Domnul Isus astăzi inimi care rămân integre în hotărârea lor de a-L iubi pe El? Mai găseste Domnul astăzi inimi care să nu-L trădeze, compromitându-se pentru o bucată de pâine? … Dacă viata noastră nu este la înăltimea spirituală a lui Rut, atunci Dumnezeu nu-si va putea proslăvi Numele prin noi!...
Da, cheia pentru a fi favorizati de Dumnezeu este să trăim ca si Rut, ca Numele Domnului Isus să nu fie vorbit de rău... si cu sigurantă că si Domnul Isus ne va înălta nespus de mult, la vremea Lui!


Cristina