iunie 22, 2012

TRUPUL NOSTRU ESTE CREATIA LUI DUMNEZEU

“Dumnezeu a facut pe om dupa chipul Sau, l-a facut dupa chipul lui Dumnezeu; parte barbateasca si parte femeiasca i-a facut.” [Geneza 1:27]

Una dintre cele mai stupide afirmatii pe care le întalnim astazi suna cam asa: „Este trupul meu! Eu fac cu el ceea ce-mi place!”

Aceasta afirmatie este prosteasca. În primul rand pentru ca nu este adevarata; „trupul nostru este creatia lui Dumnezeu”, si nu putem stapani peste trupul nostru asa cum am dori. Sunt uneori dureri suferinte si boli, care vin fara ca noi sa le dorim. Suntem numai locatarii temporali ai trupului nostru. Doar chiriasii care folosesc pentru o vreme o alta proprietate. Cercetatorii au descoperit ca exista o legatura constanta între creierul uman si fiecare celula a trupului. Mintea si trupul sunt într-o unitate pe care adesea n-o apreciem. Poate ca nu ti-ai pus niciodata aceasta problema, dar ea este un subiect important în „Teologia Crestina„.

Grecii au pretins ca exista o separatie între minte, suflet si trup. Evreii afirmau ca aceasta teorie nu-i adevarata. Cand evreii vorbeau despre suflete, ei faceau referire la întreaga persoana; incluzand mintea si trupul. De aceea în Crezul Apostolic, gasim marturisirea: ”credem în învierea trupului!” Nu în învierea acestui trup de carne, în care am locuit în toti acesti ani cat am fost pe pamant; „pentru ca nu poate carnea si sangele sa mosteneasca împaratia lui Dumnezeu!”, ci în învierea în trupuri noi, pe care Dumnezeu ni le va darui.

Trupul ca parte a întregei noastre fiinte, capata importanta atunci cand luam în considerare afirmatia apostolului Pavel din I Corinteni 6, cand spune: „Sa nu ne unim ca o prostituata„ De ce? Pentru ca trupul nostru este unit deja cu sufletul nostru, care este unit cu Hristos. Unindu-ne cu o femeie imorala, desacralizam trupul nostru ca templu al Duhului Sfant! Este ignorant sa spunem: „Este trupul meu„ si „voi face ce vreau cu el!” Pentru ca noi ca si creatie lui Dumnezeu, avem trupul doar împrumutat. De aceea trebuie sa pastram trupul în sfintenie si curatie ca „Templu al Duhului Sfant!”



Anonim