martie 31, 2008

LEGEA RECIPROCITĂTII

"Dati si vi se va da.." (Luca 6:38)

. Maica Tereza a scris: "Intr-o noapte a venit la noi acasă un om si ne-a zis: "Stiu o familie cu opt copii care nu au mai mâncat de opt zile". Am luat niste mâncare si m-am dus să-i văd. Când am ajuns acolo, am văzut cum chipurile copilasilor erau desfigurate de malnutritie. Nu era urmă de tristete, doar durerea foametei, l-am dat mamei un săculet de orez. A păstrat jumătate si a plecat cu cealaltă jumătate. Când s-a întors am întrebată-o: "Unde ai fost?" Ea a răspuns: "La vecinii mei, si lor le este foame." Nu am fost surprinsă că a dăruit, săracii sunt de obicei generosi. Dar am fost surprinsă de faptul că stia că le este foame. De regulă când suferim suntem atât de concentrati asupra propriilor noastre probleme, încât nu mai avem timp si pentru altii." Aceasta este legea reciprocitătii! Ea ne învată următoarele:
1) Putem să ne dăruim vietile unor mari binecuvântări. Domnul Isus a spus: "Dati, si vi se va da.." (Luca 6:38).'Nici-o sământă nu este prea mică pentru a nu se putea înmulti dacă esti dispus s-o semeni.
2) Ceea ce faci pentru altii va determina ceea ce va face Dumnezeu pentru tine. "Fiecare .. va primi răsplată de la Domnul, după binele pe care-l va fi făcut" (Efeseni 6:8).
3) Darul tău reprezintă cheia viitorului tău, dar trebuie să fii dispus să-l dăruiesti. "Cum?" poate te întrebi. Găsind o cauză mai mare decât persoana ta si dedicându-ti viata! Când faci acest lucru descoperi două lucruri: a) este bine să-ti recunosti limitele atâta vreme cât nu-ti clădesti viata în jurul lor; b) reusita vine când te concentrezi la ce ai, nu la ce nu ai!