iunie 10, 2009

VINDECAREA RELAȚIILOR FRÂNTE (2)

"Ti am auzit rugaciunea, si (ti-am vazut lacramlle. Iata ca te voi face sanatos" (2 Imparati 20:5)
___Nu are nici un rost sa stai si sa astepti ca vindecarea sa se produca; caci procesul doar se lungeste. Faptul de a incerca sa ai o influenta pozitiva va face lucrurile sa inainteze. Daca doresti sa fii de ajutor:
1) Asculta. Cand cel drag simte nevoia sa vorbeasca, asculta fara sa incerci sa te aperi, sa explici, sa judeci sau sa-ti scuzi comportamentul. Nu incerca sa-i corectezi "interpretarile gresite" sau sa-i diminuezi durerea, minimalizand-o.
2) Confirma. Nu-i spune cuiva "Nu trebuie sa simti astfel". Cand oamenii vorbesc despre durerea lor, deseori ei fac ceea ce este necesar pentru a-i ajuta sa se vindece. Daca ii lasi sa simta ca sentimentele lor sunt legitime in loc sa-i faci sa se simta slabi sau necugetati, ii ajuti sa treaca prin emotiile negative.
3) Cere-ti iertare. Da, din nou! Cine a spus: "Dragostea inseamna sa nu trebuiasca sa spui niciodata imi pare rau", nu stia prea multe despre relatiile interumane. Orice parere de rau autentica promoveaza vindecarea. Un "imi pare rau" rostit din inima este un leac pentru sufletul ranit. Asa ca aplica-l pana cand nu mai este nevoie de el, iar cel drag te va anunta cand va fi aceasta.
4) Repara. Ofera-te sa ajuti sa repari rana pe care ai cauzat-o. "Stiu ca te-am ranit, si doresc sa stiu ce pot face pentru a contribui la repararea raului". In mod autentic, aceste cuvinte aduc alinare si te fac parte din solutie, nu doar cauza problemei.
___Dumnezeu a spus: "Ti-am auzit rugaciunea, si ti-am vazut lacramile. Iata ca te voi face sanatos." Deci, cu cat mai repede te angajezi in mod activ in sustinerea procesului de vindecare cu atat mai repede vei iesi din boxa acuzatului si iti vei relua statutul initial.