noiembrie 18, 2009

NU POFTI!

"Am vazut in prada o manta frumoasa .. le-am poftit" (Iosua 7:21)


Te-ai uitat vreodata intr-o revista de decoratiuni interioare si ai descoperit ca acea casa pentru care erai multumitor pana azi, acum pare vrednica de dispret? Sau te-ai uitat la o reclama TV pentru o masina noua si dintr-o data masina din fata blocului ti s-a parut o rabla? Dumnezeu asteapta sa ai scopuri si sa te ingrijesti de familie, dar ai grija sa nu poftesti atat de mult anumite lucruri incat sa devii obsedat de cum sa le obtii. Cand Israelul s-a dus la razboi impotriva Ierihonului, Dumnezeu le-a spus ca tot ce este in oras trebuie distrus si ca mania Lui va cadea asupra Cananitilor datorita pacatului lor. Dar mai tarziu, cand Israelul a navalit impotriva micutei cetati Ai, locuitorii i-au infrant, Iosua L-a intrebat pe Dumnezeu de ce au pierdut lupta, iar Dumnezeu i-a spus ca din cauza ca era pacat in tabara Israelului. Cand Iosua a investigat situatia, Acan, unul dintre soldati, a marturisit: "Am vazut in prada o manta frumoasa .. le-am poftit si le-am luat".
Cand a incercat sa-si ascunda pacatul ingropand lucrurile furate in cortul sau, acest lucru l-a costat viata si vietile celor din familia lui.
Cand poftesti, pui la indoiala disponibilitatea lui Dumnezeu si abilitatea Sa de a Se ingriji de tine. In schimb, cand doresti ceva, roaga-te pentru lucrul acela si crede ca Dumnezeu ti-l va da - daca este voia Lui! Intre timp fii multumitor pentru binecuvantarile pe care El ti le-a dat deja. Cineva scria: "Nu am intalnit niciun suflet care sa incerce sa-I fie placut lui Dumnezeu si sa nu i se faca pe plac lui insusi". Biblia spune: "Dumnezeu poate sa va umple cu orice har, pentru ca, avand totdeauna in toate lucrurile din destul, sa prisositi in orice fapta buna" (2 Corinteni 9:8). Asadar, nu pofti!