august 14, 2010

Lauda-te cu Dumnezeu

“Pentru ce să zica neamurile: unde este Dumnezeul lor? Dumnezeul nostru este în cer. El face tot ce vrea.” [ Psalm 115:2–3 ]


De cele mai multe ori, citam versete care ne plac luate din context. Dupa ce le repetam de multe ori, uitam aproape cu totul contextul în care au fost spuse, mai ales daca sunt din carti pe care le citim odată pe an, cand le vine randul in programul de citire. Asa am spus de multe ori versetul 3 al acestui psalm. Dumnezeul meu este in cer, El face tot ce vrea. Iar eu adaug, cand vrea El, nu cand vreau eu sau altii.
Am ajuns sa pierd contextul in care e spus versetul. Dumnezeul nostru este in cer si face tot ce vrea. Nu il pot compara cu idolii care au gura si nu vorbesc, urechi si nu aud… Dumnezeul nostru da drumul la robinet si avem ploi, inclusiv torentiale si viituri puternice, inchide robinetul si da drumul la caldura, uneori la arsita, face graul sa incolteasca, face larva sa iasa din ou iar apoi o transforma in fluture, face bebelusul sa creasca in interiroul mamei, face aurora boreala, face…
Si cand vad cate face, mi-e rusine ca nu ma laud mai mult cu El. Dumnezeul meu cunoaste viitorul mai bine decat orice horoscop, Dumnezeul meu vindeca mai bine si mai eficient decat orice medic, Dumnezeul meu ma binecuvanteaza cu sanatate, cu picioare care pot umbla, urechi care pot auzi, corzi vocale funcţionale, painea de toate zilele… Dumnezeul meu e atotputernic si face tot ce vrea! Il laud si in afara bisericii, si in fata prietenilor si colegilor mei necredinciosi, pentru ca merita! Avem cu ce ne lauda: cu Dumnezeul nostru care e in cer si face tot ce vrea!




Daniela