decembrie 16, 2010

VISE MARI


Era o după-amiază frumoasă! Obosită mă întorceam acasă după lectii. Discutam cu prieteni de ai mei despre diferite subiecte. De obicei îmi place să comunic si să-i cunosc pe cei care sunt în preajma mea. Asta făceam si acum…
Îl întrebam pe unul dintre prietenii mei de ce multi tineri nu acceptă să discute despre subiectul Inima de Tată a lui Dumnezeu. E vorba despre caracterul real a lui Dumnezeu fată de noi, copiii Săi. Fiindcă venim din familii disfunctionale, Îl vedem pe Dumnezeu ca tatăl nostru biologic. Or acesta este un mod gresit de-al vedea pe Dumnezeu…
Din discutie in discutie, am ajuns sa discutam despre ce am trait noi cand am inteles ca Dumnezeu e un Tata adevarat. Era chiar o discutie interesanta si plina de amintiri. Apoi un coleg ne impartasea ce fel de tata isi doreste el sa fie pentru copiii lui. Cand va avea copii vrea sa-i iubeasca cu adevarat, sa-i educe corect, sa-i pedepseasca corect. Astfel copiii lui sa creasca cu o imagine corecta despre Cine este Dumnezeu cu adevarat. El spunea ca isi doreste sa fie un model de tata care sa reflecte chipul lui Dumnezeu corect.
Pentru un moment am avut asa o bucurie in inima; o descoperire divina!!! Ma gandeam..  Doamne, noi suntem niste tineri asa simpli, dar ai pus in noi asa vise mari si frumoase. Suntem diferiti si venim din familii disfunctionale. Avem in mintea noastra amintiri dureroase despre familii noastre: nu am avut suficienta comunicare cu parintii nostri, nu am avut parte de imbratisari, nu am fost incurajati ca sa luptam in viata, nu am fost apreciati pentru ceea ce am facut, nu am fost invatati cum sa incepem o relatie de prietenie fata-baiat etc. Si toate aceste lacune ne-au facut sa crestem disproportional - pentru ca azi mai avem inca ranile “copilului orfan”. Am suferit destul de multe ca si adolescenti, apoi ca si tineri. Unii am ajuns la 19 ani sa spunem ca nu ne vom casatori niciodata, altii sa ne aruncam cu indiferenta pe caile vietii. Am ales un anturaj bolnav de alcool, droguri, distractie murdara etc. Ne-am refugiat in mediile acestea, considerand ca acolo vom gasi ceea ce nu am primit din familie…Dar ne-am inselat, cand am fost tradati si folositi…Apoi am suferit in singuratate si am ajuns la disperare…Viata nu mai avea nici un sens…la doar 20-21 de ani.
Si acum am descoperit ca inima noastra e plina de vise mari. Ne dorim sa ne facem viitorii copii cu adevarat fericiti. Vrem sa luptam pentru ca sa avem familii sanatoase, cu relatii in care sa-L reflectam pe Dumnezeu ca Tata. De unde vin toate aceste dorinte? Doar noi am trait in familii care nu L-au cunoscut pe Dumnezeu, nu ne-au implinit multe dintre nevoile noastre…
Adevarat, ca numai Dumnezeul nostru, a schimbat inima noastra, a cucerit viata noastra cu dragostea Sa. A facut inima sensibila la dragostea Sa, la chemarea Sa de-a trai o viata implinita prin El. Apoi a pus vise marete si frumoase in noi!!!
A pus dorinta de a avea familii sanatoase; de a pretui ceea ce El a creat si a intentionat sa fie viata de familie. Ne-a facut chiar sa tanjim dupa asta. Ne invata cum sa Il reflectam ca Tata plin de dragoste in familie. Si minunat ca vindeca ranile din inima noastra, scoate mentalitatea de “copil orfan” din noi. Da, acestia suntem noi!!! Niste tineri simpli, dar care au vise mari de la Dumnezeul nostru, prin care El doresti sa schimbe lumea si societatea aceasta. Si eu cred ca vom avea putere suficienta de la El ca sa facem diferenta intr-o lume care are nevoie de dragoste.
PUTEREA LUI DUMNEZEU ESTE NEMARGINITA!!!!


Virginia Greceaniuc

AMR: 1 MEDITATII

“Dumnezeu este mare în puterea Lui; cine ar putea să înveţe pe alţii ca El?” [Iov 36:22]