octombrie 17, 2012

FA UN SINGUR LUCRU.. DAR FA-L BINE!


“..fac un singur lucru: uitand ce este în urma mea, si aruncandu-ma spre ceea ce este înainte, alerg spre tinta, pentru premiul chemarii ceresti a lui dumnezeu, în hristos isus.” [filipeni 3:13-14]

 

Fac un singur lucru! Aceasta este declaratia apostolului Pavel. Nu mai multe lucruri; ci numai unul! Daca am apela la un consultant caruia i-am cere sa ne ajute sa fim mai eficienti în viata, acesta ne-ar spune: „Încerci sa faci prea multe lucruri!” Aceasta este slabiciunea fiintei umane: „ne angajam în a face prea multe lucruri, mult prea mult decat putem împlini!”

Henri Ford, a spus odata: „Si eu am fost ispitit sa fac mai multe lucruri. Aceasta îmi împartea efortul si-mi diminua concentrarea. Multele lucruri pe care le începeam, ma determinau sa ma grabesc pentru a le împlini! Lucrand în graba, greseam mai mult si rezultatul era pierdere!” Pentru a nu mai trai aceasta experienta, Ford a ales o solutie interesanta: „Cand ma trezeam dimineata si aveam în atentie o multime de lucruri pe care urma sa le fac în acea zi si nu stiam cu care sa încep, ieseam afara si începeam sa alerg în jurul casei. În timp ce alergam, excesul de energie ce ma determina sa fac mai multe lucruri era consumat, mintea mea se lumina si puteam sa vad lucrurile cele mai importante. Pe acestea le împlineam cel dintai!”

Nu stim daca apostolul Pavel a alergat în jurul casei, dar ceea ce stim este ca el si-a focalizat timpul si energia pentru un singur lucru: „Sa-L slujeasca pe Dumnezeu!”

Quacherii aveau o vorba penru toti cei ce încercau sa se împarta pentru a împlini mai multe lucruri: „Alege un singur lucru, împlineste-l bine platind orice pret, pentru ca nu poti fi crucificat pe mai multe cruci!”