noiembrie 01, 2012

OFERA ATENTIE CELUI DE LANGA TINE.. POATE CA IN MOMENTELE ALCELEA ARE CEA MAI MARE NEVOIE

 

„Astfel în dragostea noastra fierbinte pentru voi, eram gata sa va dam nu numai Evanghelia lui Dumnezeu, dar chiar si viata noastra, atat de scumpi ne ajunseserati .” [II Tesaloniceni 2:8]

 

O poveste interesanta vorbeste despre un comerciant de grau din Rusia, numit Itzik.

El a mers într-un oras departat sa-si vanda recolta. Înainte de a pleca a promis sotiei lui ca-i va trimite o telegrama, daca va reusi sa faca o tranzactie profitabila.

Reusind în aceasta afacere, a mers la oficiul telegrafic si s-a asezat sa compuna telegrama. A luat o bucata de foaie si a scris urmatorul mesaj: „Am vandut graul profitabil; ma întorc maine; te îmbratisez cu dragoste, Itzik!” Cand era gata sa înmaneze textul pentru a fi transmis, a ezitat putin si s-a întrebat: “De ce as scrie cuvantul „profitabil„? Cu siguranta sotia mea stie ca nu sunt un prost si n-as vinde niciodata graul în pierdere! De aceea a taiat cuvantul „profitabil”. A recitit apoi telegrama cu mare atentie. Ce-am putut sa scriu! si-a zis el: „am vandut graul!” Dar oare sotia mea nu stie de ce am plecat de acasa? De ce oare as scrie ca am vandut graul? Si a taiat si aceasta afirmatie!

Vazand ca deja a facut doua greseli, s-a reîntors la textul telegramei: Doamne Dumnezeule; si-a zis el recitind telegrama. Cum am putut sa scriu ca „ma întorc maine!” Cand o sa ma duc acasa; luna viitoare? Sotia mea ar crede ca mi-am pierdut mintile si si-ar imagina ca am o gramada de bani de cheltuit. Stiind ca n-are nici un ban de risipit ca sa mai ramana zile în plus, si ca va merge acasa maine; fara ezitare a sters si afirmatia „ma întorc maine”. Apoi cu un ochi ager a trecut înca odata peste textul telegramei: “Ce neîntelept sunt!” De ce ar trebui sa scriu “te îmbratisez cu dragoste”? Cum as putea altfel sa îmbratisez pe sotia mea? Si apoi cum pot sa scriu ca “te îmbratisez” cand sotia nu este langa mine? Este oare ziua ei de nastere sau o ocazie deosebita? De aceea a taiat si afirmatia „te îmbratisez cu dragoste”!

Privind acum la telegrama, tot ce i-a mai ramas a fost doar numele sau „Itzik”. Cum sa trimit o telegrama care sa aiba numai numele scris pe ea? Sotia mea oare nu stie cum ma cheama? Si apoi cine altcineva i-ar mai trimite sotiei mele o telegrama? Asa ca si-a taiat si numele!

S-a uitat cu mare atentie la telegrama si-a observat ca toate cuvintele erau taiate. Vazand ca ceea ce scrisese la început cu mare grija nu merita sa fie transmis, si-a zis: „Chiar trebuie sa transmit aceasta telegrama?” Banii nu cresc în copaci! Asa ca a mototolit formularul, l-a aruncat la cos si a plecat bucurandu-se ca a luat o decizie înteleapta, prin care a economisit 50 de copeici!

A fost practic; nu-i asa? A judecat avand o logica buna, nu? A pierdut însa marea ocazie de-asi informa sotia, despre ceea ce ea astepta cu atata nerabdare sa afle!

Ce vei face astazi, pentru ca altii sa afle cum te-a binecuvantat Dumnezeu? Cum le vei arata ca-ti pasa de ei si ca-i iubesti?