aprilie 03, 2013

MANDRIA SI AROGANTA SE PLATESC.. ASA CA DESPRINDE-TE DE ELE!


„Si pacea lui Dumnezeu, care întrece orice pricepere, va va pazi inimile si gandurile în Hristos Isus.” [Filipeni 4:7]


      Tenismenul Boris Backer, care a ajuns în topul tenisului mondial, a avut un moment în viata cand era aproape de sinucidere. Am castigat Winbledonul de doua ori spunea el; prima data cand eram numai un junior! Sunt foarte bogat si am tot ceea ce-mi doresc din punct de vedere material, dar n-am pace în suflet. Am de toate, dar îmi lipseste fericirea! Backer nu-i singurul om care a trait aceasta goliciune launtrica. Astazi sunt tot mai multi cei ce traiesc aceeasi dezamagire. Acestia se lupta pentru ceea ce nu pot avea, alearga dupa ceea ce nu pot obtine si doresc ceea ce nu le este permis.

       Sunt convins ca unele dintre aceste nazuinte umane îsi au ca motivatie originea noastra divina. Acest fapt ne motiveaza sa facem mai mult si sa fim mai deosebiti decat reusim în conditii normale. Oamenii care au reusit sa realizeze lucruri mari în aceasta lume, au fost animati de nazuinte ce treceau dincolo de lucrurile obisnuite. Aceste realizari au condus însa deseori la o stare de mandrie. Atunci cand cei ce au realizat lucruri deosebite, n-au multumit lui Dumnezeu pentru toate acestea, ci s-au încrezut tot mai mult în ei însisi au trebuit sa plateasca pretul. Acest pret înseamna o inima nemultumita, un duh zbuciumat si o stare de inacceptare si nefericire.

      Daca ai reusit sa atingi în viata mari performante, trebuie sa stii ca aceste rezultate nu-ti apartin. Tot ceea ce avem si tot ceea ce suntem am dobandit numai prin ajutorul lui Dumnezeu. De aceea trebuie sa-I cerem Celui Preaînalt sa ne dea un duh multumitor.

      Apostolul Pavel a stiut aceasta, de aceea a marturisit celor din Filipi: ”m-am deprins sa fiu multumit cu starea în care ma gasesc. Stiu sa traiesc smerit, si stiu sa traiesc în belsug. În totul si pretutindeni m-am deprins sa fiu satul si flamand, sa fiu în belsug si sa fiu în lipsa. Pot totul în Hristos care ma întareste.” Filipeni 4:11-12

      Avand o inima multumitoare, apostolul Pavel a gasit pacea în Hristos. Acea pace care izvoraste dintr-o acceptare în supunere si tacere, a tuturor situatiilor din timpul vietii. Cere atitudinea inimii tale fata de situatiile prin care treci! Mandria si aroganta se vor plati cu insatisfactie dezamagire si nefericire, pe cand acceptarea în dragoste a tuturor circumstantelor vietii îti vor aduce împlinire, binecuvantare si fericire deplina.