februarie 14, 2014

UN SINGUR OM IN BISERICA

“Arunca-ti painea pe ape, si dupa multa vreme o vei gasi iarasi!” [Eclesiastul 11:1]

Predicatorul Dr. Lyman Beecher trebuia sa tina locul unui preot de la tara intr-o zi friguroasa de iarna. Era multa zapada si reusi cu greu sa ajunga in acel sat. datorita vremii nefavorabile, biserica era goala; un singur om tanar sedea pe o banca. Dr. Beecher s-a gandit ca ar putea renunta la tinerea predicii datorita numarului atat de mic de vizitatori, dar apoi isi dadu seama ca nu are voie sa faca asa ceva. Astfel incepu cu inima deznadajduita si nu lasa nimic din slujba: nu scurta nici cantarea, nici predica. Dupa ce incheie totul, cobori in graba scarile amvonului pentru a schimba cateva cuvinte cu singurul ascultator, dar acesta disparuse.
Dupa aproximativ 20 de ani, Beecher sosi cu trenul intr-un sat unde un domn i se adresa si il saluta chiar cu numele. “Dar nu va cunosc”, spuse Beecher strainului. “Probabil”, replica acesta, dar odata am fost impreuna intr-o casa in timpul unei zile friguroase de iarna.” – “Cand a fost aceasta?” intreaba Beecher. “Nu va aduceti aminte ca in urma cu 20 de ani ati predicat unui singur om?” – “Ba da”, exclama Beecher surprins, “iar daca dumneavoastra suntei acel om, sa stiti ca atunci am dorit mult sa va salut.” – “Da, eu sunt acel om, iar acea predica m-a condus la Mantuitorul si intre timp, prin harul lui Dumnezeu, am putut conduce si eu pe altii la Domnul Isus.”