aprilie 17, 2008

CÂND DESCOPERI DARURILE COPILULUI TĂU

"Tatăl celui neprihănit se veseleste si cel ce da nastere unui întelept se bucura." (Proverbe 23:24)


. Pentru tati: "Ani de zile l-am sâcâit si l-am bătut la cap pe Gordon, fiul meu cel mai mare să ia note mai bune. Mereu am fost putin dezamăgit de el, fiindcă niciodată nu s-a ridicat la stan­dardele mele de excelentă. Într-o zi, când Gordon era în ultimul an de liceu, am fost invitati la o întrunire de decernare de premii. Era limpede că urma să fie răsplătit pentru ceva, dar nu-mi puteam imagina pentru ce. Ne invitaseră doar pentru a umple locurile? M-am gândit că va trebuie să stăm acolo si să vedem fiecare elev cum se îndreaptă spre podium, în aplauzele tuturor, în timp ce fiul meu trebuia să stea în fundul sălii. De ce nu si-a dat mai mult silinta? Atitudinea mea s-a înrăutătit simtitor. Apoi apăru directorul la microfon si anuntă: "Pentru prima dată, doresc să prezint un premiu special acordat unui tânăr care a fost atât de extraordinar încât nu am putut să-i trecem cu vederea realizările!" îl chemă pe Gordon în fată, apoi în câteva minute descrise carac­terul deosebit al fiului meu, bunătatea lui fată de altii, faptul că era un om de încredere si avea un spirit blând de lider. "Nu am mai avut până acum un elev ca Gordon în scoala noastră", spuse el, "si poate nici nu va mai exista altul. Gordon, îti înmânăm primul si poate uitimul Premiu al Directorului pentru integritate, hărnicie si decentă. Îti multumim pentru ce ai adus în scoala noas­tră. Nici un om care te cunoaste cu adevărat nu va mai fi la fel". În acel moment mi-am dat seama că vorbea cu mine. Nu mi-am cunoscut fiul cu adevărat, cu atât mai mult nu l-am apreciat pentru ceea ce era. Si am stiut că odată ce o voi face, eu – tatăl lui – nu voi mai fi la fel."