septembrie 10, 2008

ÎNVAŢĂ ȘI MERGI MAI DEPARTE

"..uitând ce este in urma mea, si aruncându-mă spre ce este inainte" (Filipeni 3.13)

___Într-o zi, aflându-se într-o livadă, micul Walter în vârstă de sapte ani zări o cucuvea dormind pe o creangă. Gândindu-se că ar vrea să o ia acasă, se apropie tiptil si o apucă de picior. Într-o agitatie de aripi, ochi duri si tipete de spaimă, pasărea se zbătu asa încât băiatul o aruncă la pământ, o calcă si muri. Îngrozit de faptele sale, plecă. Când se întoarse mai târziu să o îngroape, fiecare lopată de pământ fu amestecată cu lacrimi de regret. Incidentul nu-i dădu pace si nu spuse nimănui despre el – până după câtiva ani când amintirea trezi în el o proaspătă apreciere a vietii. Toate promisiunile din lume nu puteau aduce înapoi acea cucuvea, dar prin moartea ei se năstea o lume a animalelor. Băiatul nu mai este, dar ceea ce a lăsat el trăieste în desenele lui Walter Elias, cunoscut si ca Walt Disney.
___Charles Dickens a spus: "Reflectează asupra binecuvântărilor tale din care fiecare om are din belsug si nu la esecurile tale trecute din care toti oamenii au câteva". Învată din trecut si apoi "aruncă-te spre ce e înainte". Paul Harvey scrie: "Relatiile în care am intrat, în care am rămas sau pe care le-am încheiat ne-au învătat lectii importante. Unii dintre noi ne-am ridicat din împrejurări dureroase, având o părere fermă despre ceea ce suntem si ce ne dorim. Greselile noastre sunt necesare! Frustrările noastre, esecurile.. sunt încercări timide de crestere si progres; si ele sunt necesare! Cu fiecare pas de pe cale am învătat. Am trecut exact prin ceea ce era nevoie pentru a deveni ceea ce suntem astăzi. Este trecutul tău o greseală? Nu. Greseala ta este să confunzi lucrul acesta cu viitorul". Dumnezeu poate să-ti remodeleze trecutul în lumina harului si a milei care te-au adus acolo unde te afli astăzi. Asa că învată din trecut si mergi mai departe.