iunie 04, 2010

DUMNEZEU NE BINECUVANTEAZA ADESEA PRIN INCERCARI (1)

“ Fratii mei, priviti ca o mare bucurie cand treceti prin felurite incercari, care stiti ca incercarea credintei voastre lucreaza raabdare. Dar rabdarea trebuie sa-si faca desavarsita lucrarea, pentruca sa fiti desavarsiti, intregi si sa nu duceti lipsa de nimic. Daca vreunuia dintre voi ii lipseste intelepciunea, s-o ceara de la Dumnezeu, care da tuturor cu mana larga si fara mustrare si ea ii va fi data. Ferice de ceice rabda ispita caci dupa ce a fost gasit bun, va primi cununa vietii, pe care a fagaduit-o Dumnezeu celor ce-L iubesc.” Iacov 1:2-6, 12
Prin harul lui Dumnezeu am avut ocazia sa lucrez in Austria, unde am ingrijit batrani foarte dificili, cu boli psihice si cu grave afectiuni de locomotie. Nici unul dintre ei nu putea sa umble singur. A fost o experienta noua pentru mine si foarte grea. Dumnezeu mi-a deschis aceasta oportunitate in imprejurari in care eu, de la sine nu mi-as fi ales-o niciodata. Nu mi-as fi ales aceasta alternativa pentru rezolvarea problemelor mele financiare. Tocmai eram bolnava cu tensiunea, cu inima, ma asteptam in orice moment ca Dumnezeu sa ma cheme acasa. Insa Dumnezeu a avut alt plan cu mine si a folosit criza mea financiara in care ma aflam sa ma agat de aceasta oportunitate pe care tocmai mi-a deschis-o. Fiecare zi parea o povara de nesuportat si fiecare seara hotaram ca de maine voi abandona si nu voi mai continua.
Astfel, printre altele, am ingrijit o femeie batrana care nici nu vedea, nici nu auzea bine. Aici mi s-a parut a fi fost locul cel mai greu, unde 24 din 24 de ore trebuia sa fiu activa, sa fiu atenta si abia imi ajungeau zilnic 2-3 ore de somn. Ma solicita foarte des pentru fleacuri numai ca sa ma vada langa ea si adesea striga foarte dur la mine. Ziua sedea in fata televizorului care mergea la maxim toata ziua , iar noaptea avea un radio care deasemenea mergea toata noaptea la maxim. Fiindca nu vedea si nu auzea, trebuia sa-i talmacesc emisiunile, dar intre timp trebuia sa-mi fac si treburile si mai trebuia sa si strig din toata puterea sa acopar si vocea televizorului, sa ma poata auzi. Si nu vroia sa se culce mai devreme de ora 23 . Ma obosea foarte tare, a devenit insuportabil si simteam ca nu mai pot sa continui. Dar dimineata Dumnezeu isi innoia harul asupra mea si ma intarea, iar eu continuam sa lucrez mai departe, pentru ca El nu-si terminase cu mine planul acolo. Se ingrijea de mine in mod minunat cu uneltele necesare pentru a ma calauzi mai departe prin incercarea aceea grea. In primul rand din Biblie, am primit foarte multa incurajare, aveam cu mine si o carte de cantari si brosura Cuvantul lui Dumnezeu pentru fiecare zi de Bob Gas. Folosea si oameni prin care ma mangaia - prin recunostinta lor fata de lucrul ce-l faceam. La un moment dat,intr-o seara cand mi se parea cel mai greu, am primit un indemn Divin de a lua in mana Biblia si un caiet si am inceput sa scriu si Dumnezeu imi insufla fraze, care adunate la un loc au constituit material pentru mai multe marturii, precum si cea de fata. In timpul in care scriam, aveam o pace nespusa si nu mai auzeam nici televizorul si nici pe femeie. Ma tot intreba ce fac, si eu am spus ca scriu scrisori, scrisorile erau adevarate, dar eu le adresam lui Dumnezeu.
Indemnurile pe care le-am primit si prin care D-zeu mi-a vorbit, au sunat astfel:
Iti este grea perioada prin care tocmai treci? Ti se pare ca nu mai poti indura povara acestei incercari? Te gandesti sa renunti?
Viata este plina de puncte de exit. Dar daca renunti acum la lupta, s-ar putea ca toata viata ta sa o regreti. Dumnezeu doar atunci te poate intari si te poate face invingator, daca ramai in competitie si continui lupta. Caracterul nu se poate zidi prin renuntare si refugiere, ci prin continuarea luptei. In timpul acestei lupte, Dumnezeu starneste din tine niste puteri pe care doar El o poate face si nimeni altcineva. Daca renunti la a te lupta si te refugiezi dinaintea incercarilor, il impiedici pe Dumnezeu sa te poata ajuta si sa_Si proslaveasca numele in viata ta.
Intelegi acum? Oricat de grea ti-ar fi acum incercarea, poate tocmai locul tau de munca. Dumnezeu te-a asezat acolo unde esti, cu un scop. El vrea ca tu sa inveti ceva acolo. Te invata tocmai sa manuiesti oameni dificili, sa cresti spiritual prin harul Sau si sa te pregateasca pentru o sarcina mai mare. Ii foloseste pe acesti oameni pe care tu ii socotesti dificili, pentru a te slefui, ca sa poti straluci mai tare printre pietrele Lui de coroana, fiindca El te considera pretios inaintea ochilor Sai. S-ar putea ca acea persoana care astazi pentru tine inseamna cea mai mare problema, maine tocmai ea sa te binecuvanteze.



Foris G.