septembrie 15, 2010

DESPRE INTELEPCIUNE

“Dacă vreunuia dintre voi îi lipseşte înţelepciunea, s-o ceară de la Dumnezeu, care dă tuturor cu mână largă şi fără mustrare, şi ea îi va fi dată.” [Iacov 1:5]

Intr-o seara, stateam si ma gandeam: "Ce este INTELEPCIUNEA?"
Normal ca imi veti raspunde:"Frica de Domnul este inceputul intelepciunii." Dar, de ce este atat de valoroasa? De ce avem atata nevoie de ea? De ce ne indeamna Dumnezeu sa o cerem? Ce ascunde ea? Ce contine ea?
Solomon, in Proverbe 1 ne spune:"...pentru CUNOASTEREA intelepciunii si invataturii, pentru INTELEGEREA cuvintelor mintii; pentru CAPATAREA invataturilor de bun simt, de dreptate, de judecata si de nepartinire, ca sa le dea celor neincercati AGERIME de minte, tanarului CUNOSTINTA si CHIBZUINTA, sa asculte insa si inteleptul si isi VA MARI stiinta si cel priceput, si va capata ISCUSINTA, pentru prinderea intelesului unei PILDE sau al unui cuvant ADANC, intelesul cuvintelor inteleptilor si al cuvintelor CU TALC."
Ce minunat! Din acest pasaj, ne dam seama pentru ce si de ce avem atata nevoie de aceasta INTELEPCIUNE.
Eu, una, voi avea MEREU nevoie de intelepciune; pentru ca atata timp cat traim pe acest pamant, va trebui sa cerem in fiecare zi intelepciune de la Dumnezeu, nu este suficient sa ceri doar o data. Pana vom merge sus in cer, vom avea nevoie incontinuu de aceasta intelepciune. Pentru ca Dumnezeu ne-o toarna in mintea noastra, treptat; in fiecare zi vom fi la alt nivel de intelepciune.
Cand treceai prin anumite situatii, si ajungeai sa rezolvi problema, nu te-ai gandit niciodata: "cum am reusit sa fac aceasta sau cealalta? N-as fi crezut ca pot rezolva vreodata astfel; data trecuta am rezolvat mult mai greu; nici nu mi-ar fi trecut prin minte..." Mie mi s-a intamplat.
Avem nevoie de intelepciunea lui Dumnezeu....ZILNIC!




Felicia P.- Timisoara