decembrie 19, 2010

CAT DE IMPORTANTA E FATA OMULUI PENTRU TINE?

“Dacă impliniti Legea Imparateasca, potrivit Scripturii: sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti, bine faceti. Dar daca aveti in vedere fata omului faceti un pacat si sunteti osanditi de lege ca niste calcatori de lege.” [Iacov 2:8-9]

In avampremiera sarbatorilor ne pregatim casele si inimile de sarbatoare, fiecare cum putem mai bine. Ne facem cadouri unii pentru altii, unii se gandesc si la cei nevoiasi.
Am asistat in aceasta perioada la cateva scene care mi-au dat de gandit. Voluntarii unei organizatii distribuiau fluturasi intr-un hypermarket, incercand sa convinga cumparatorii sa doneze produse alimentare sau bani pentru familii nevoiase si copii bolnavi. La un moment dat un cuplu tanar s-a apropiat de ei, au luat cateva produse din cosul lor si le-au donat, iar apoi sotul s-a gandit sa dea si o suma maricica de bani. S-a uitat peste brosura cu poze de la campania de anul trecut. Copii cu boli oncologice, batrani, familii sarace, iar la un moment dat poze cu familii de tigani. A pus inapoi brosura si a bagat portmoneul in buzunar. Putea dona pentru oricine, in afara de tigani. Cat am stat in apropiere, am constat ca au primit mesajul si au donat oameni mai simpli sau din clasa medie, cu cosuri nu prea pline, iar altii au intrebat ce cadouri si produse sa puna in cutia de pantofi.
M-am gandit din nou la cat de mult ne uitam la fata omului si ce bine ca Dumnezeu nu este interesat doar de asta. Eu nu ma incadrez in standardele de Miss si Mister. Majoritatea dintre noi nu suntem atat de aratosi. Si ne impacam cu asta, dar avem pretentia ca ceilalti sa arate bine daca vor ajutorul sau votul nostru.
Dumnezeu ne cere din nou sa nu ne mai fixam pe fata omului. L-am fi urmat pe Isus daca ar fi fost contemporan cu noi? Nu dormea la hotel si nu avea casa Lui, era un om obisnuit… “N-avea nici frumusete, nici strălucire ca să ne atragă privirile, si înfătisarea Lui n-avea nimic care să ne placă.” [Isaia 53:2]. L-am fi ajutat cu o masa calda, la cat de controversat era? Avem curajul sa-i ajutam pe cei care nu arata bine si sunt indecent de saraci? Vom indrazni sa nu ne mai uitam doar la fata omului ca sa nu “fim osanditi de lege”?


Daniela

AMR: 4 MEDITATII