noiembrie 24, 2010

COPIAZA SI PREIA CE E BUN

“Am primit de la Domnul ce v-am invatat.” [1 Corinteni 11:23a]

In ziua de azi originalitatea este dintre cele mai apreciate calitati. Asa am ajuns la dorinta de original cu orice pret. Nimic din ce am primit nu mai e suficient de bun: de la forma hainelor si tunsoare, la poezie, inchinare si orice altceva iti mai vine in minte. Nu sunt promotorul osificarii in ce este traditional, dar trebuie sa recunosc ca am primit multe lucruri bune pe care merita pur si simplu sa le pastrez pentru ca nu am ceva mai bun cu care sa le inlocuiesc. Si in fond majoritatea inventiilor care au marcat omenirea au fost lucruri comune vazute altfel de inventatori, de creatori.
Poate tu mai poti, dar eu am obosit de atata originalitate cu care sunt bombardata, pentru care am luptat si cu care i-am bombardat pe altii. Sau am imbatranit? Cert e ca am redescoperit proprietatile curative ale ceaiurilor, iar siropurile cu soc ale prietenei mele sunt mai eficiente impotriva febrei decat  piramidonul. Am redescoperit frumusetea Psalmilor si bunul simt al Proverbelor, chiar frumusetea graiului din regiunea in care m-am nascut. Descopar ceea ce faceau marii maestrii ai picturii si sculpturii: intai copiau operele maestrilor din vremea lor, isi insusiau tehnicile lor, abia apoi mergeau mai departe pe drumul lor, iar inventia lor era atat de naturala si normala, incat nu mai soca.
Fata de noi, Dumnezeu este chiar multumit cand Il copiem si nu ne isterizam cu orginalitatea cu orice pret. Nu se supara si nu ne acuza de plagiat daca Ii cantam Psalmi, daca rostim “Tatal nostru”, daca Ii respectam pe cei de langa noi, daca …, daca … Si ajung din nou la Cristos si imi propun sa-L copiez, sa renunt la originalitatea mea pentru originalitatea Lui.
Copiaza-L pe Cristos! Copiaza-i pe parintii bisericii, pe inaintasii tai si pastreaza ce e bun, adapteaza la vremea de azi principiile transmise de El si de ei.
                                                                                                     Daniela

AMR  : 7 MEDITATII